sobota, 6 lipca 2013

Muffiny truskawkowo - migdałowe

Jedne z najlepszych muffinków jakie kiedykolwiek zrobiłam. Mój synek zjadł 3, ja 2 a resztę mój małżonek. Znaczy się, że musiały być smaczne:)

Składniki na 12 muffinków:
  • 185 gram self - raising flour - ja użyłam bezglutenowej
  • 65 gram mielonych migdałów
  • 130 gram cukru kokosowego
  • 1 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka z połowy cytryny
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 120 gram masła
  • 2 jajka
  • 1 jabło - użyłam kwaśnego
  • 6 bardzo dużych truskawek
  • 50 gram płatków migdałowych
  • 180 ml ciepłej wody
Sposób przygotowania:
  • Masło roztopić.
  • Jabłko obrać i pokroić w kostkę.
  • Truskawki przekroić na połówki.
  • W dużej misce wymieszać mąkę, mielone migdały, cukier kokosowy, proszek do pieczenia, cynamon, skórkę z cytryny i sól.
  • W drugiej misce wymieszać roztopione masło, ekstrakt z wanilii, jajka i 180 ml ciepłej wody.
  • Mokre składniki dodać do suchych i wszystko wymieszać.
  • Dodać jabłko i jeszcze raz delikatnie wymieszać.
  • Masę układać w foremkach muffinkowych, do każdej foremki wcisnąć połowę truskawki i posypać migdałami.
  • Zapiekać w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 25 minut.

Skorzystałam z książki kucharskiej "WHAT KATIE ATE"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz